Silný apríl a celkovo prvé štyri mesiace má za sebou nielen slovenský maloobchod ako celok, ale aj Nivy, najnavštevovanejšie nákupné centrum na Slovensku. Celkové tržby v slovenskom maloobchode sa v apríli medziročne zvýšili o 9,6 percent, čo bol najrýchlejší rast za viac ako dva roky. Za prvé štyri mesiace kumulatívne stúpli o 4,2 percenta. V prípade Nív sa v rovnakom období v niektorých kategóriách tržby zvýšili až o štvrtinu. Premiantom bol rýchloobrátkový tovar.
„Silný rast zaznamenali všetky kategórie zo základnej ponuky Nív, vrátane potravín, oblečenia a doplnkov. O viac ako pätinu sa medziročne zvýšili tržby v gastro segmente. Napriek tomu, že sme otvorili nové prevádzky, výkonnosť na meter štvorcový zostala na stabilne vysokej úrovni,“ hodnotí výkonnosť Ján Harom, riaditeľ Nivy centra.
Najväčšiemu multifunkčnému komplexu od HB Reavis, ktorý v septembri oslávi tretie narodeniny, prospieva jedinečnosť miesta, výborná dopravná dostupnosť s napojením na autobusovú stanicu a správna kombinácia funkcií. Nivy profitujú aj z návratu zamestnancov do kancelárií. Zamestnanci tam vyhľadávajú nielen tržnicu s foodcourtom a pestrou ponukou jedál z celého sveta, ale využívajú aj ľahkú dostupnosť nákupov v ostatných typoch prevádzok.
Od začiatku roka pribudlo na Nivách dvanásť nových prevádzok, vrátane štyroch nových reštaurácií a stravovacích prevádzok špecializovaných na ázijskú, vegetariánsku a tradičnú kuchyňu. Ponuka gastra sa bude pritom ďalej zvyšovať. Na svoje si prídu kávičkári a milovníci dobrých koláčov a pečiva. Svoje prevádzky už čoskoro otvoria Cafe Frei, Bloom Bakery a koncept známy z Viedne – kaviareň AIDA.
Denná návštevnosť centra sa pohybuje na úrovni 60 tisíc návštevníkov. Do Nív ich lákajú aj nové značky ako Steve Madden, Biotech USA či Pandora. „Registrujeme zvýšený záujem obchodníkov o priestory v segmente prémiového tovaru, vrátane šperkov. Ďalšou rastovou kategóriou sú domáce potreby,“ dodáva J. Harom.
O ďalšie novinky na Nivách v najbližšom období nebude núdza. Onedlho otvoria svoj obchod s trendovou kórejskou kozmetikou Ksisters, pribudne aj prémiový a nadčasový Gant či obľúbený Flying Tiger Copenhagen.
Pozíciu Nív ako destinácie a technologického lídra tiež posilní nový zábavný koncept virtuálnej reality. Nivy od svojho vzniku kladú veľký dôraz na prepojenie komfortu nakupovania a ľahko dostupných služieb vo fyzickom prostredí s online svetom. Výsledkom je aj najsilnejší instagramový účet spomedzi nákupných centier a jeden z najsilnejších slovenských komerčných účtov na TikToku. Súčasťou zážitku na Nivách je aj aplikácia Ahoj Nivy!, ktorú si doteraz stiahlo viac ako 150-tisíc užívateľov. Vyhľadávanou je aj rozsiahla unikátna zelená strecha, ktorá ponúka pestré možnosti voľnočasového vyžitia od komunitnej záhradky, cez miesta na grilovanie, až po bežeckú drahú, vonkajší fitness priestor a detské ihrisko.